Χιλιάδες επιχειρήσεις πληρώνουν για να δώσουν σε όλη την ελληνική επικράτεια μια τιμή προσφοράς. Έρευνες δείχνουν ότι περίπου το μισό του τζίρου των Ελλήνων καταναλωτών, συντελείται σε αγορές μέσω διαδικτύου. Οι ιθύνοντες στο skroutz.gr το αντιλήφθηκαν, άδραξαν την ευκαιρία και πλούτισαν. Η εταιρεία που ως προφίλ της έχει το γνωστό σάιτ skroutz.gr βγάζει κέρδη ετησίως πάνω από 800.000 ευρώ.
Ο κολοσσός που βρίσκεται από πίσω είναι η Dionic. Τα χρέη της υπόψη εταιρείας σε τράπεζες, και η πίεση των πιστωτικών ιδρυμάτων, την αναγκάζουν να προχωρά στην πώληση του 50% στην Σκρουτζ ΑΕ, η οποία ειρήσθω εν παρόδω είχε τη διαχείριση της πλατφόρμας. Η ρευστοποίηση των μετοχών αυτής της ιδέας και της άρτιας υλοποίησής της.. συνεπάγεται στο αστρονομικό ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ, άρα το 50% κοστολογείται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.
Βλέπει κανείς πώς η τεχνολογία εξυπηρετεί τους εμπόρους.. αν εκείνοι είναι σε θέση να εξελιχτούν. Στην πόλη μας τη Χαλκίδα, οι καταστηματάρχες δείχνουν να είναι άτολμοι σε νέες μορφές πωλήσεων. Ορισμένοι εξ αυτών έχουν δικό τους e-shop, άλλοι προσπαθούν στα social (πχ facebook), ενώ πολλές ξοδεύουν πολλά χρήματα σε ΜΜΕ που στοχεύουν στην πώληση από το κατάστημα.
Το προσωπικό e-shop είναι ακριβό και θέλει πολύ δουλειά ατομική ή από υπάλληλο που μπορεί να το χειριστεί. Τα social δεν έγιναν γι αυτή τη δουλειά, και αν και δείχνουν να έχουν δύναμη, στην πραγματικότητα δεν προσφέρουν μια πρόταση και έναν λόγο αγοράς.. απλά λειτουργούν ως περιοδικό μόδας. Οι καταναλωτές δεν θα πάνε καρφί (όπως λέω) στο συγκεκριμένο κατάστημα για να αγοράσουν αυτό που ανέβασε στα social, γιατί το προτείνει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης. Δεν βλέπει τιμή ή ποιότητα, ή αν βλέπει τιμή, σίγουρα δεν μπορεί να κρίνει για την ποιότητα. Αυτή η αβεβαιότητα δεν αρέσει στον καταναλωτή.
Από την άλλη.. το τελευταίο δεν συμβαίνει σε αγορές μέσω διαδικτύου. Εκεί οι καταναλωτές είναι πιο άνετοι και πιο χαλαροί στο τι θα τους έρθει στο σπίτι. Εκεί μπήκε το skroutz.gr και έδωσε τις περεταίρω εγγυήσεις στη σχέση ποιότητα/τιμή.. Οι εγγυήσεις είναι σημαντικές για τον καταναλωτή διότι πρώτον δεν έχει χρήματα για πέταμα, και δεύτερον επειδή ίδια καταστήματα αλλάζουν τα προϊόντα τους λόγω προμηθευτών και επιτάξεων της μόδας..
Κλείνοντας να σημειώσω πως δεν είμαι φίλος των ηλεκτρονικών αγορών.. ωστόσο επειδή αυτές ήδη εξορμούν στο πορτοφόλι των πολιτών.. προτείνω στους καταστηματάρχες της πόλης μας να μην μένουν πίσω από τις εξελίξεις..
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου