Διαδικτυακές έρευνες που προκαλούν.. Στη Χαλκίδα παρατηρούνται;



Πόσες φορές έχουμε μπει όλοι στο τρυπάκι να συμμετάσχουμε σε μια ψηφοφορία ή μια έρευνα στο διαδίκτυο; Ο λόγος που το κάνουμε, είναι καταρχάς διότι οδηγούμαστε από την περιέργεια του τι πιστεύει η μάζα (είναι ο λεγόμενος φόβος της μάζας), και επιπλέον επειδή επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τη δική μας άποψη.. ως αποτέλεσμα επιβεβαίωσης του εαυτού μας ή στα πλαίσια ενός αγώνα.

Ψηφίζουμε, βλέπουμε αν η δική μας άποψη συμπίπτει με την πλειοψηφία και παρατηρούμε και το πόσοι είναι αυτοί που εκφράστηκαν με αυτό τον τρόπο.. ώστε να αξιολογήσουμε την ποιότητα και πιστότητα της μέτρησης.. Η αλήθεια είναι πως μερικές φορές την πατάμε.. Γιατί;

Ορισμένα διαδικτυακά μέσα διεξάγουν μια έρευνα για συγκεκριμένους «φτιαχτούς» λόγους. Μπορεί να είναι μέρος της γενικότερης σύγκλισής τους με πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, αθλητικά, πολιτιστικά και άλλα συμφέροντα, μπορεί να χρησιμεύουν επίσης και στη δημιουργία εντυπώσεων… όπως στο πόσο μεγάλη επισκεψιμότητα και αναγνωσιμότητα έχουν..

Εσύ δεν το ξέρεις.. ή το υποψιάζεσαι δίχως παρ’ όλα αυτά να είσαι σίγουρος. Κι όμως επηρεάζεσαι. Να σκεφτεί κανείς πως πρόσφατα συμμετείχα σε μια έρευνα που μπορούσα εγώ – το ένα και μόνο άτομο – να ψηφίσω όσες φορές ήθελα. Θα μπορούσα να υποστηρίξω την άποψή μου ίσα με 100 φορές.. Το έκανα τρεις φορές και είδα ότι κανονικά η ψήφος μου μετρούσε.. και αύξανε τον αριθμό του δείγματος.

Δυστυχώς – κι αυτό εντοπίζεται περισσότερο στα ιντερνετικά μέσα – ορισμένοι άνθρωποι λειτουργούν παντελώς ανεύθυνα. Διεξάγουν έρευνες με επικίνδυνα διλήμματα κάποιες φορές, στις οποίες δεν εξασφαλίζουν το ακριβές και αληθινό συμπέρασμα.. αφήνοντας έκθετους όλους τους αναγνώστες τους στο να εξάγουν συμπεράσματα για το τι λένε οι πολλοί. Το κάνουν για να περάσουν μια γραμμή ή για να δείξουν ότι έχουν απήχηση… Δεν ενοχλεί τίποτα ωστόσο απ αυτά.. μόνο που για να ικανοποιηθούν αυτοί.. διαμορφώνουν μια ταυτότητα σε ένα γενικότερο σύνολο.. μια ταυτότητα που μπορεί να ενοχλεί το σύνολο.

Εσείς έχετε ποτέ αντιληφθεί να σας εξαπατούν μέσω μιας διαδικτυακής έρευνας; Σε τοπικό επίπεδο – βέβαια στην Εύβοια δεν υπάρχουν τα μεγάλα site και blogs – δεν έχουμε «ανακαλύψει» μια ανάλογη απάτη. Το μέλλον δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει.. εντούτοις η ηθική θα παραμένει δια παντός το μόνο ασφαλές μέσο για την επιτυχία. Χωρίς την ηθική.. μια φούσκα που κάποτε θα σκάσει..

______________

Όσον αφορά τα Μασάλια.. υφίσταται μια ώριμη πια φιλοσοφία για το χειρισμό της δημόσιας επικοινωνίας. Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη ερώτηση – έρευνα για θέμα που άπτεται μιας γενικότερης φιλοσοφίας και αντίληψης για την εμφάνιση της Χαλκίδας. Η ανταπόκριση είναι μικρή.. η αλήθεια είναι πως δεν προβλήθηκε σαν θέμα από προσωπική επιλογή… αλλά ότι βλέπει κάποιος σε αριθμό και άποψη.. είναι 100% αληθινό. Δεν πειράζουμε / Δεν συμμετέχουμε / Δεν κοροϊδεύουμε.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Copyrights @ Journal 2014 - Designed By blogger - SEO Plugin by MyBloggerLab