Ακούμε για «λευκή νύχτα», ακούμε για «black Friday» ακούμε για αγοραστικά τρικ.. με τα οποία προσπαθούν οι έμποροι να τονώσουν την κίνηση σε μια ελληνική αγορά που βρίσκεται σε ύφεση λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.
Οι αγορές είναι και θέμα ψυχολογίας.. Είναι αυτά τα χρήματα που «φοβούνται να βγουν από το σεντούκι».. και επιλέγονται από τους ανθρώπους για να εξυπηρετήσουν πιο βασικές ανάγκες τους. Αυτήν την ιεράρχηση των αναγκών τη γεννά η ψυχοσύνθεση του ανθρώπου.. και οι ιθύνοντες του marketing το γνωρίζουν αυτό.. και επιδιώκουν να το επηρεάσουν μέσω διαφόρων τεχνικών.. όπως η διοργάνωση μιας υπερθεαματικής ημέρας ή νύχτας… σαν τη «λευκή νύχτα» ή την «black Friday»..
Όλα αυτά τα παραπάνω ωραία και καλά είναι.. Εντούτοις, για να υλοποιηθούν χρειάζεται κάποιοι άνθρωποι.. οι υπάλληλοι.. να εργαστούν προκειμένου τα καταστήματα να εξυπηρετήσουν το αγοραστικό κοινό.. Ο κόσμος άλλωστε υποστηρίζει με την πολυπληθή παρουσία του αυτές τις τεχνικές καθότι τον βγάζουν από την ρουτίνα της καθημερινότητας, ενώ παράλληλα του προσφέρουν και αγοραστικές ευκαιρίες.
Επιπλέον ώρες επομένως για τους εργαζομένους.. ώρες που είτε πληρώνονται, ή εξισορροπούνται ή μπορεί και να παρέχονται δίχως αντίκρισμα.. υπό το φόβο της απόλυσης και της ανεργίας. Πάντως όπως και να είναι.. τους ανθρώπους αυτούς δεν θα τους ρωτήσει κανείς.. Τώρα θα μου πείτε.. «έλα μωρέ σιγά το πόσο δουλεύουν και τη δύσκολη δουλειά που κάνουν».. Φυσικά σ’ αυτό δεν θα σας απαντήσω εγώ.. αλλά ένας επίσημος διεθνής οργανισμός.. και πιστέψτε με.. οι απαντήσεις πονάνε..
Συνοπτικά.. οι Έλληνες δουλεύουμε περισσότερες ώρες από κάθε άλλο Ευρωπαίο.. Μάλιστα τις 2πλάσιες από τους Γερμανούς.. οι οποίοι μας αποκαλούν τεμπέληδες..
Τα νέα στοιχεία (ΠΗΓΗ: AΠΕ-ΜΠΕ) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Organization for Economic Cooperation and Development) που καταγράφει την εργασία σε 35 μέλη του από τον «δυτικό κόσμο» όπως συνηθίζουμε να αποκαλούμε τα πιο προηγμένα σε οικονομικούς όρους, κράτη, δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι στην κορυφή των ευρωπαϊκών κρατών με τον μέσο Έλληνα να δουλεύει 2.035 ώρες το χρόνο. Στον αντίποδα, οι Γερμανοί εργάζονται μόλις 1.363 ώρες.
Στις ΗΠΑ, οι εργαζόμενοι εργάζονται 1.783 ώρες το χρόνο, και έρχονται στο μέσο της κατάταξης.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως στη χώρα μας το 11% της εργασίας είναι μερικής απασχόλησης, ενώ στην κορυφή της σχετικής λίστας είναι η Ολλανδία με 37,7%, και ακολουθεί η Ελβετία με 27% και η Αυστραλία με 25,9%.
Οι αυτοαπασχολούμενοι στη χώρα μας ανέρχονται στο 34,1% της συνολικής εργασιακής απασχόλησης, με την Ελλάδα να είναι στη δεύτερη θέση πίσω από την Κολομβία όπου η αυτοαπασχόληση ανεβαίνει στο 51,3%.
Λιγότερες ώρες, μεγαλύτερη παραγωγή
Όπως δείχνουν τα στοιχεία του OECD, η Γερμανία καταφέρνει να έρχεται πρώτη σε παραγωγή, με τους Γερμανούς εργαζόμενους να είναι 27% πιο παραγωγικοί από τους Βρετανούς που δουλεύουν περίπου 1.680 ώρες το έτος.
Ακόμη, Ολλανδοί, Γάλλοι και Δανοί εργάζονται λιγότερες από 1.500 ώρες το χρόνο κατά μέσο όρο, ενώ οι Δανοί έχουν και τις καλύτερες συνθήκες εργασίας στην υφήλιο σύμφωνα με την έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Σύμφωνα με τη στατιστική καταγραφή του ΟΟΣΑ, ο «μέσος όρος του χρόνου εργασίας» αφορά στο σύνολο του οικονομικά ενεργού πληθυσμού και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται όλες οι μορφές απασχόλησης (πλήρης και μερική απασχόληση).
Οι αγορές είναι και θέμα ψυχολογίας.. Είναι αυτά τα χρήματα που «φοβούνται να βγουν από το σεντούκι».. και επιλέγονται από τους ανθρώπους για να εξυπηρετήσουν πιο βασικές ανάγκες τους. Αυτήν την ιεράρχηση των αναγκών τη γεννά η ψυχοσύνθεση του ανθρώπου.. και οι ιθύνοντες του marketing το γνωρίζουν αυτό.. και επιδιώκουν να το επηρεάσουν μέσω διαφόρων τεχνικών.. όπως η διοργάνωση μιας υπερθεαματικής ημέρας ή νύχτας… σαν τη «λευκή νύχτα» ή την «black Friday»..
Όλα αυτά τα παραπάνω ωραία και καλά είναι.. Εντούτοις, για να υλοποιηθούν χρειάζεται κάποιοι άνθρωποι.. οι υπάλληλοι.. να εργαστούν προκειμένου τα καταστήματα να εξυπηρετήσουν το αγοραστικό κοινό.. Ο κόσμος άλλωστε υποστηρίζει με την πολυπληθή παρουσία του αυτές τις τεχνικές καθότι τον βγάζουν από την ρουτίνα της καθημερινότητας, ενώ παράλληλα του προσφέρουν και αγοραστικές ευκαιρίες.
Επιπλέον ώρες επομένως για τους εργαζομένους.. ώρες που είτε πληρώνονται, ή εξισορροπούνται ή μπορεί και να παρέχονται δίχως αντίκρισμα.. υπό το φόβο της απόλυσης και της ανεργίας. Πάντως όπως και να είναι.. τους ανθρώπους αυτούς δεν θα τους ρωτήσει κανείς.. Τώρα θα μου πείτε.. «έλα μωρέ σιγά το πόσο δουλεύουν και τη δύσκολη δουλειά που κάνουν».. Φυσικά σ’ αυτό δεν θα σας απαντήσω εγώ.. αλλά ένας επίσημος διεθνής οργανισμός.. και πιστέψτε με.. οι απαντήσεις πονάνε..
Συνοπτικά.. οι Έλληνες δουλεύουμε περισσότερες ώρες από κάθε άλλο Ευρωπαίο.. Μάλιστα τις 2πλάσιες από τους Γερμανούς.. οι οποίοι μας αποκαλούν τεμπέληδες..
Τα νέα στοιχεία (ΠΗΓΗ: AΠΕ-ΜΠΕ) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Organization for Economic Cooperation and Development) που καταγράφει την εργασία σε 35 μέλη του από τον «δυτικό κόσμο» όπως συνηθίζουμε να αποκαλούμε τα πιο προηγμένα σε οικονομικούς όρους, κράτη, δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι στην κορυφή των ευρωπαϊκών κρατών με τον μέσο Έλληνα να δουλεύει 2.035 ώρες το χρόνο. Στον αντίποδα, οι Γερμανοί εργάζονται μόλις 1.363 ώρες.
Στις ΗΠΑ, οι εργαζόμενοι εργάζονται 1.783 ώρες το χρόνο, και έρχονται στο μέσο της κατάταξης.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως στη χώρα μας το 11% της εργασίας είναι μερικής απασχόλησης, ενώ στην κορυφή της σχετικής λίστας είναι η Ολλανδία με 37,7%, και ακολουθεί η Ελβετία με 27% και η Αυστραλία με 25,9%.
Οι αυτοαπασχολούμενοι στη χώρα μας ανέρχονται στο 34,1% της συνολικής εργασιακής απασχόλησης, με την Ελλάδα να είναι στη δεύτερη θέση πίσω από την Κολομβία όπου η αυτοαπασχόληση ανεβαίνει στο 51,3%.
Λιγότερες ώρες, μεγαλύτερη παραγωγή
Όπως δείχνουν τα στοιχεία του OECD, η Γερμανία καταφέρνει να έρχεται πρώτη σε παραγωγή, με τους Γερμανούς εργαζόμενους να είναι 27% πιο παραγωγικοί από τους Βρετανούς που δουλεύουν περίπου 1.680 ώρες το έτος.
Ακόμη, Ολλανδοί, Γάλλοι και Δανοί εργάζονται λιγότερες από 1.500 ώρες το χρόνο κατά μέσο όρο, ενώ οι Δανοί έχουν και τις καλύτερες συνθήκες εργασίας στην υφήλιο σύμφωνα με την έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.
Σύμφωνα με τη στατιστική καταγραφή του ΟΟΣΑ, ο «μέσος όρος του χρόνου εργασίας» αφορά στο σύνολο του οικονομικά ενεργού πληθυσμού και σε αυτό συμπεριλαμβάνονται όλες οι μορφές απασχόλησης (πλήρης και μερική απασχόληση).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου